Obchodní podmínky
Tyto obchodní podmínky blíže vymezují a upřesňují práva a povinnosti prodávajícího, kterým je vlastník a provozovatel e-shopu www.wecareabout.cz (dále jen „e-shop“), společnost The We Care Company a.s., se sídlem Walterovo náměstí 329/3, Jinonice, Praha 5, 158 00, IČO 14238152, zapsaná v obchodním rejstříku pod sp. zn. B 27025/MSPH u Městského soudu v Praze (dále jen „prodávající“), a kupujícího při prodeji doplňků stravy (dále jen „zboží“).
Přiměřeně se tyto obchodní podmínky vztahují i na prodej zboží v kamenné prodejně prodávajícího na adrese Vězeňská 15/13, PSČ 110 00 Praha 1 – Staré Město (dále jen „WeCare STORE“).
Veškeré smluvní vztahy se řídí a jsou uzavřeny v souladu s právním řádem České republiky. Vztahy neupravené těmito obchodními podmínkami se řídí zákonem č. 89/2012 Sb., občanským zákoníkem, v platném znění (dále jen „ObčZ“). Je-li kupujícím spotřebitel, řídí se smluvní vztahy také zákonem č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele (dále jen „Zos“). Spotřebitelem je přitom každá fyzická osoba, která mimo rámec své podnikatelské činnosti nebo mimo rámec samostatného výkonu svého povolání uzavírá smlouvu nebo jinak jedná s podnikatelem.
1. Uzavření smlouvy v e-shopu
1/1 Pro platné zadání objednávky na www.wecareabout.cz je nutné vyplnit všechny požadované údaje v objednávkovém formuláři.
1/2 Kupující vybírá zboží kliknutím na tlačítko „do košíku“. Během tvorby objednávky se zobrazí cena za zboží, celková cena, cena za dopravu a zvolený způsob platby a doručení. Kupující může před potvrzením objednávky všechny údaje zkontrolovat a upravit. Po potvrzení objednávky kliknutím na tlačítko „objednat“ se objednávka odesílá ke zpracování. Tímto momentem kupující souhlasí s cenou zboží i dopravou.
1/3 Po odeslání objednávky prodávající zašle kupujícímu e-mail s potvrzením objednávky.
1/4 Jakmile kupující obdrží potvrzovací e-mail, objednávka je závazná. Smlouva je uzavřena až doručením potvrzení e-mailem od prodávajícího. Od tohoto momentu vznikají vzájemná práva a povinnosti podle kupní smlouvy. V případě, že kupující neobdrží potvrzení objednávky, je povinen informovat prodávajícího.
1/5 Prodávající si vyhrazuje právo neakceptovat objednávku v případě zjevné chyby v ceně, popisu nebo obrázku zboží na webu. Kupující bude o této změně informován.
1/6 Kupní smlouva je uzavřena v českém jazyce.
2. Cena zboží, platební podmínky a dodání zboží
2/1 Cena zboží je smluvní, dle zákona č. 526/1990 Sb. o cenách, a je konečná, včetně DPH.
2/2 Kupující může zaplatit za zboží nakoupené v e-shopu následujícími způsoby:
- Bankovním převodem: prodávající zašle informace pro platbu v potvrzení objednávky, platba musí proběhnout do 72 hodin.
- Kartou online: platba probíhá přes platební bránu GoPay, platba musí proběhnout do 24 hodin.
- Dobírkou: platba probíhá při převzetí zboží.
- Google Pay
- Apple Pay
Kupující v kamenném obchodě může zaplatit za zboží hotovostí nebo platební kartou prostřednictvím platebního terminálu.
2/3 Zboží bude doručeno na adresu uvedenou v objednávce, prostřednictvím přepravců specifikovaných v objednávce. Pokud kupující zboží nepřevezme, prodávající může požadovat náhradu nákladů na uskladnění a může odstoupit od smlouvy. Ceny za poštovné a balné a způsoby dopravy jsou uvedeny v objednávce.
2/4 Kupující získává vlastnictví k zboží až po úplném zaplacení ceny podle § 2132 ObčZ.
2/5 Ceny zboží jsou platné do jejich změny. O změně ceny bude kupující informován před její účinností. Opakované objednávky a rušení objednávek pro účely zneužívání cenových nabídek není povoleno.
2/6 Faktura za realizaci nákupu prostřednictvím e-shopu bude vystavena elektronicky a zaslána na emailovou adresu kupujícího. Faktura slouží jako daňový doklad.
2/7 Kupující nese náklady na komunikaci s prodávajícím podle platných právních předpisů.
2/8 Způsoby dopravy v ČR v případě objednávky v e-shopu:
Způsob dopravy | Cena dopravy*/** |
Zásilkovna na výdejní místo | 69,- Kč |
Zásilkovna doručení na adresu | 119,- Kč |
Česká pošta do ruky | 119,- Kč |
GLS doručení na adresu | 119,- Kč |
Osobní vyzvednutí ve WeCare STORE | 25,- Kč |
*cena dopravy se může změnit v závislosti na přepravní podmínky dopravce
**při objednávkách s hodnotou nad 2000 Kč je doprava zdarma
Prodávající doručuje zboží i mimo území České republiky. Cena dopravy se řídí příslušnými cenovými podmínkami dopravců dané krajiny. S cenou za dopravu do níže uvedených zemí bude kupující seznámen v objednávkovém formuláři při výběru země doručení a způsobu přepravy:
Rakousko, Belgie, Německo, Dánsko, Španělsko, Finsko, Francie, Chorvatsko, Maďarsko, Slovinsko, Slovensko, Švýcarsko, Irsko, Itálie, Lichtenštejnsko, Lucembursko, Nizozemí, Norsko, Polsko, Portugalsko, Švédsko.
Doba dodání v případě objednávky z e-shopu je orientační a může se lišit. Pokud zboží nebude doručeno do 30 dnů od odhadovaného termínu, může každá ze smluvních stran odstoupit od smlouvy.
2/9 Kupující je povinen při převzetí zboží zkontrolovat obal. V případě poškození obalu musí neprodleně informovat dopravce a prodávajícího. Pokud je obal poškozen a je vidět známky neoprávněné manipulace, kupující není povinen zboží převzít.
3. Slevy, akce, dárkové poukazy
3/1 Kupující bere na vědomí, že v případě slevových akcí, použití slevových kódů nebo věrnostních slev není možné tyto slevy uplatnit na zvýhodněné sety nebo balíčky produktů.
3/2 Prodávající může kupujícímu poskytnout dárkové nebo jiné poukázky. Pokud není stanoveno jinak, každou slevu nebo dárkovou poukázku lze uplatnit pouze jednorázově a vždy jen jednu poukázku téhož druhu na jeden nákup. V případě, že hodnota dárkové poukázky přesahuje částku celkového nákupu, není možné tento rozdíl převést na novou poukázku ani vrátit nevyčerpanou částku v hotovosti.
3/3 Platnost dárkové poukázky je uvedena na poukázce. Po uplynutí doby platnosti, dárková poukázka propadá, pokud se prodávající a kupující nedohodnou na jejím prodloužení formou písemného (emailového) potvrzení. Po uplynutí platnosti již není možné dárkovou poukázku uplatnit ani požadovat vrácení její hodnoty v penězích kupujícímu nebo osobě, která se o její uplatnění pokusí. Dárkové poukázky není možné sčítat.
3/4 V případě zakoupení dárkové poukázky má kupující právo jí vrátit do 14 dnů od odeslání nebo předání. Prodávající vrátí hodnotu dárkové poukázky do 14 dnů od obdržení oznámení o odstoupení od smlouvy na bankovní účet uvedený kupujícím.
4. Odstoupení od smlouvy
4/1 Kupující, který je spotřebitelem, má právo podle § 1829 Obč.Z. odstoupit od smlouvy bez udání důvodů do 14 dnů od převzetí zboží. Odstoupit nelze v případech uvedených v § 1837 písm. Obč.Z. Zboží musí být vráceno v původním, nepoškozeném obalu, jinak nebude odstoupení platné.
4/2 Odstoupení od smlouvy musí kupující-spotřebitel oznámit prodávajícímu ve lhůtě 14 dnů ode dne převzetí zboží. Oznámení lze zaslat: (i) e-mailem na adresu info@wecareabout.cz, (ii) písemně na adresu sídla společnosti a/nebo (iii) prostřednictvím webového formuláře, který kupující nalezne tady. Náklady na vrácení zboží hradí kupující.
4/3 Prodávající vrátí kupujícímu zaplacenou cenu za zboží do 14 dnů od obdržení oznámení o odstoupení od smlouvy a vrácení nepoškozeného zboží. Vrácení bude provedeno na účet kupujícího, pokud se strany nedohodnou jinak. Prodávající nemusí vrátit peníze dříve, než obdrží vrácené zboží.
4/4 Jakmile prodávající obdrží vrácené zboží, zkontroluje jeho stav. Spotřebitel odpovídá za snížení hodnoty zboží, pokud s ním nakládal jinak, než je nutné pro seznámení se s jeho povahou a vlastnostmi. Pokud není zboží vráceno v původním stavu, prodávající může požadovat kompenzaci za sníženou hodnotu. Kompenzace může být započítána vůči částce, která má být kupujícímu vrácena.
5. Záruční doba, práva z vadného plnění (reklamace)
5/1 Záruční doba zboží odpovídá minimální trvanlivosti uvedené na obalu zboží.
5/2 Spotřebitel má právo uplatnit nároky z vadného plnění podle Občanského zákoníku (§ 2099 a násl.). Pokud je zboží vadné, může požadovat výměnu nebo dodání nového zboží, pokud to není vzhledem k povaze vady nepřiměřené.
5/3 Reklamaci může spotřebitel uplatnit e-mailem na adresu reklamace@wecareabout.cz, osobně v kamenném obchodě prodejce a/nebo prostřednictvím webového formuláře, který kupující nalezne tady. Při reklamaci je nutné uvést číslo objednávky, popis vady a kontaktní údaje. Reklamace bude vyřízena co nejdříve, nejpozději však do 30 dnů od jejího podání, pokud nebude dohodnuta jiná lhůta. Pokud reklamace není vyřízena do 30 dnů, má spotřebitel právo na vrácení peněz, jako by se jednalo o vadu, kterou nelze odstranit.
5/4 Záruka se nevztahuje na vady způsobené po přechodu nebezpečí škody na zboží, např. mechanickým poškozením, nesprávným používáním nebo skladováním.
5/5 Prodávající potvrdí písemně přijetí reklamace, provedení opravy a její délku. Spotřebitel bude o vyřízení reklamace informován stejným způsobem, jakým byla reklamace podána, pokud nepožádá o jiný způsob.
5/6 Reklamovaný produkt je nutné zaslat prodávajícímu spolu s reklamačním formulářem. Reklamované zboží zaslané na dobírku nebude převzato.
6. Ochrana osobních údajů
6/1 Prodávající zpracovává osobní údaje kupujících v souladu s právními předpisy o ochraně osobních údajů (GDPR).
6/2 Osobní údaje budou používány pouze pro účely realizace objednávky, zasílání informací o stavu objednávky a v souladu s právními normami.
6/3 Kupující má právo na přístup k těmto údajům a jejich opravu. Pro více informací viz sekce Ochrana osobních údajů na našem webu.
7. Mimosoudní řešení sporů
7/1 Vyřizování stížností spotřebitelů zajišťuje prodávající prostřednictvím elektronické adresy pecujeme@wecareabout.cz. Informaci o vyřízení stížnosti bude kupujícímu zaslána na elektronickou adresu kupujícího.
7/2 K mimosoudnímu řešení spotřebitelských sporů ze Smlouvy je příslušná Česká obchodní inspekce, se sídlem Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, IČ: 000 20 869, internetová adresa: http://www.coi.cz. Platformu pro řešení sporů on-line nacházející se na internetové adrese http://ec.europa.eu/consumers/odr je možné využít při řešení sporů mezi prodávajícím a kupujícím, který je spotřebitelem, z kupní smlouvy uzavřené elektronickými prostředky.
7/3 Evropské spotřebitelské centrum Česká republika, se sídlem Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, internetová adresa: http://www.evropskyspotrebitel.cz je kontaktním místem podle Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 524/2013 ze dne 21. května 2013, o řešení spotřebitelských sporů on-line a o změně nařízení (ES) č. 2006/2004 a směrnice 2009/22/ES (nařízení o řešení spotřebitelských sporů on-line).
8. Uživatelský účet
8/1Kupující může využívat svůj uživatelský účet v elektronickém obchodě www.wecareabout.cz poté, co proběhne úspěšná registrace kupujícího. Při registraci je kupující povinen uvést pravdivě a správně všechny zadávané údaje, a v případě jejich změn, tyto údaje pravidelně aktualizovat.
8/2 Přístup k uživatelskému účtu je zabezpečen uživatelským jménem a heslem. Ohledně těchto přístupových údajů je povinností kupujícího zachovávat mlčenlivost a neposkytovat svoje přihlašovací údaje třetím osobám. V případě porušení povinnosti mlčenlivosti kupujícím, nenese prodávající odpovědnost pro případ, že dojde v této souvislosti ke zneužití přihlašovacích údajů osobou, které kupující tyto informace poskytl. Uživatelský účet je osobní, a kupující není oprávněn umožnit jeho využívání třetím osobám.
8/3 Kupující bere na vědomí, že prodávající může uživatelský účet kupujícího zrušit, a to zejména v případě, když jej více, než po dobu 24 měsíců kupující nebude využívat (resp. se do svého uživatelského účtu po tuto dobu nepřihlásí), a/nebo v případě, kdy kupující poruší své povinnosti dle smlouvy.
8/4 Uživatelský účet nemusí být dostupný nepřetržitě, a to zejména s ohledem na nutnou údržbu e-shopu.
8/5 S registrací kupujícího do Uživatelského účtu mohou být spojené výhody. Pravidla pro jejich získání a ostatní práva a povinnosti stran s těmito výhodami spojených, upraví prodávající v samostatném dokumentu „členství ve WeCareClubu“.
9. Závěrečná ustanovení
9/1 Tyto obchodní podmínky mohou být kdykoli změněny. Změny budou platné od okamžiku jejich zveřejnění na webu www.wecareabout.cz.
9/2 Veškeré právní vztahy mezi prodávajícím a kupujícím se řídí právním řádem České republiky.
9/3 Pro případné spory se strany dohodly na příslušnosti soudů České republiky.
V Praze, dne 13.5.2025
The We Care Company a.s.